Filozofie rozgrywek przygodowych na konsolę

Zamysłem twórców gier fabularnych było wymyślenie rozgrywki, która opierała by się na jak najbardziej prawdziwych mechanizmach społecznych. Postać w ciągu całej gry ciągle rośnie.


Jak w realnym świecie zdobywa umiejętności a także ćwiczy już istniejące sprawności, po czym zdobywa nieposiadane jeszcze sprawności. Wszelakie działania jakie musi
Chłopak grający na przenośnej konsoli
Autor: COM SALUD Agencia de comunicación
Źródło: http://www.flickr.com
wykonać gracz, przykładowo wykonanie przedmiotu by dodać realizmu uzyskują wartości chaotyczne - raz się udają raz nie. Im większy poziom rozwoju umiejętności, tym większa ewentualność, iż działanie jakie podejmuje awatar użytkownika się odniesie sukces. Najpowszechniej wykorzystywaną możliwością rozwoju bohaterów w konsolowych grach RPG jest gromadzenie punktów exp..

Za wykonane quest lub osiągniecie określonego etapu rozgrywki bohater dostaje punkty. Po otrzymaniu wymaganej ilości punktów, awatar dostaje przywilej treningu określonej przez grającej osoby umiejętności albo też grupy cech. Rozsądne planowanierozwoju bohatera przesądza możność zakończenia rozgrywki pomyślnie. Metoda gratyfikacji rozwoju atrybutów, procedur starć postaci, nazwany jest „mechaniką programu”. Jest to ta
Gra na konsolę
Autor: krisguy
Źródło: http://www.flickr.com
cząstka programu, która jest odpowiedzialna za rzetelny tok rozgrywki. Związki pomiędzy graczami (gdy gra jest wieloosobowa) albo związki pomiędzy graczem a postaciami kontrolowanymi przez konsolę gdy gra jest w trybie jednoosobowym .

Od strony informatyka, opisany sposób działania programu oparty jest na rachunku prawdopodobieństwa, przeróżnego rodzaju równaniach dających możliwość przyznawania punktów i równocześnie zmiany zdefiniowanych przez użytkownika umiejętności bohatera. Identyczny zespół równań matematycznych przesądza także o tym, jak wygląda starcie, o trafności zadanych ciosów łukiem, lub efektywności miotanych zaklęć bojowych. Tenże sam mechanizm także decyduje o możliwości powstania rzeczy również o możliwości uniku jeżeli zajdzie taka możliwość. Słowem, wszelakie postępowanie postaci, tak kierowanych przez gracza jak i kierowanych przez booty zależą od algorytmów. Wyróżniamy 2 najbardziej powszechne mechanizmy stosowane w grach konsolowych rodzaju RPG. Mechanizm turowy a także mechanizm czasu rzeczywistego.

Mechanizm turowy polega na tym, że bohaterowie ruszają się na przemian. Etap rozgrywki dzielony jest na fragmenty: akcja grającego, z kolei działanie oponenta i znów akcja grającego. Podczas poruszania się pierwszego z graczy przeciwnik nie ma możliwości nic zrobić. Mechanizm czasu rzeczywistego natomiast, jest przeciwieństwem mechaniki opartej na turach. Gra ma miejsce w czasie rzeczywistym. Jakiekolwiek postacie mają możliwość się ruszać w tym samym czasie. Sprawia to, że rozgrywka jest bardziej dynamiczna, bardziej interesująca ale i bardziej wymagająca.