
czytaj:
Obecnie konieczność prowadzenia rozmów na odległość zapanowała nad ludźmi, a nieprzenośny telefon stacjonarny ma zbyt dużo ograniczeń, żeby zaspokoić potrzeby coraz więcej oczekujących użytkowników.
Jeżeli sądzisz, że w tym tekście są godne uwagi informacje, to sprawdź też inne szczegółowe opracowanie (www.hotelpanorama.pl/) tej problematyki. Tam także znajdziesz interesujące zagadnienia.
Funkcjonujemy w świecie, w którym podstawą „normalnego życia” jest posiadanie co najmniej jednego telefonu komórkowego. Co więcej sam aparat telefoniczny nie służy już jedynie do porozumiewania sięna odległość, ale również jako źródło informacji oraz rozrywki. Nowoczesne smartfony posiadają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, gwarantują nieograniczony dostęp do Internetu i każdego rodzaju multimediów. Na uzyskanie połączenia z najbardziej dzikich i odległych części Ziemi pozwalają telefony satelitarne, które łączą się przez krążące wokół Ziemi satelity.
Ciekawym rozwiązaniem, które z pewnością wkrótce zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane też telefonami VoIP), które w przeciwieństwie do prostych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej, a rozmowy są przeprowadza przy użyciu VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego rodzaju urządzenia dają możliwość prowadzenia o wiele tańszych rozmów, czasem nawet nieodpłatnych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak zwykły aparat telefoniczny posiadający słuchawkę, klawiaturę a czasami też wyświetlacz, jednak nie mają wyjścia do analogowej linii telefonicznej lub ISDN, tylko wyjście do Internetu, najczęściej najzwyklejsze, takie jak przy komputerze. Co interesujące, żeby używać tej technologii nie potrzebujemy PC. Wymagany on jest jedynie do skonfigurowania aparatu telefonicznego.
Na potrzeby zazwyczaj marketingowe stworzone zostały systemy contact center , zwane też programami call center, czyli nowoczesne platformy telekomunikacyjne stworzone do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy pomocy wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i tym podobne. Przykładem tego typu programu jest Altar Contact Center.
zobacz:
Ważnym elementem w porozumiewaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zbiór urządzeń używanych do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnych w czasie rozmowy jak przykładowo telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejszą z nich jest cyfrowa centrala telefoniczna, która zapewnia szybszy przesył i bardzo dobrą jakość dźwięku.